Burn-out? 5 praktische tips om je leven iets makkelijker te maken

Burn-out? 5 praktische tips om je leven iets makkelijker te maken

In deze blog geef ik je míjn life hacks om je leven tijdens burn-out iets makkelijker en aangenamer te maken.

Tip 1 Whatsapp

Whatsapp is een handige app maar niet als je een burn-out hebt. Typen en focussen op een beeldscherm geeft te veel prikkels. Een oplossing hiervoor is door gebruik te maken van de spraak opname. Dit is het microfoontje die in beeld staat naast de tekstbalk. Nu kan je zo lang of kort bericht inspreken als je wilt zonder de prikkels en focus!

Tips 2 Douchen

Als je net burn-out bent of je hebt een terugval dag, dan kan douchen lastig zijn. Wil je graag douchen maar lukt het je niet om lang te staan, schroom niet om zittend te douchen. Koop een plastic huishoud krukje, ik gebruikte er eentje van de Ikea, en je bent voorzien. Zittend douchen is heel relaxed, eerst voel je je misschien een beetje bejaard, schud dat maar van je af en geniet.

Tip 3 Geluiden

Ahhh kan het een beetje zachter?! Heb je net als ik super last van harde geluiden of zijn alle geluiden je al teveel? Koop oordoppen! Stop overal een setje; in je tas, in je broekzak en als je een jurkje draagt in je bh (life hack), in je jaszak, op de bank en in de auto. Nog altijd ben ik “Miss oordop”, vooral in winkels met harde muziek en ook heb ik een aantal familie leden die nogal hard praten 😉 Ook gebruik ik vaak mijn BOSE Quietcomfort noise cancelling hoofdtelefoon, het was een hele uitgave maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik gebruik deze dus niet om muziek te luisteren, maar alleen voor de geweldig goede geluidsonderdrukking.

Tip 4 Afwisseling

Creëer minimaal 2 maar het liefst 3 of 4 fijne chill plekken in je huis. Ook waar je eventueel kunt gaan liggen. Omdat je nu veel rust is de afwisseling van omgeving heel fijn. Continue hetzelfde uitzicht hebben is killing. Vergeet zeker niet een lekker plekje te maken op je balkon of in de tuin. En als je de ruimte hebt koop (of leen) een ligbed. Dat is de beste aankoop die ik tijdens mijn burn-out heb gedaan. Zo kun je van de buitenlucht genieten en toch optimaal rusten.

Tip 5 Wandelen

Één van de eerste adviezen die je krijgt bij burn-out is “ga wandelen”. Wandelen is super maar niet de oplossing voor je burn-out. Als je gaat wandelen omdat je van jezelf moet wandelen blijf dan maar thuis. Als je dan wel zin hebt om te wandelen hier de tip: neem dan een plastic tasje mee in je jaszak. Deze tip is vooral bedoeld voor de herfst en winter wanneer de bankjes in het park/bos nat en mossig zijn. Neem een beetje groot model mee waar je goed op kunt zitten. Zo kun je altijd even een pauze nemen en genieten van de rust en natuur.

 

Heb je zelf tips die iedereen met burn-out moet weten, deel ze in de reacties hieronder. Ken je iemand in je omgeving met een burn-out, deel dan deze pagina.

Liefs, Odette

MAAR WACHT, ER IS MEER!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *